dimecres, 14 de maig del 2008

Els recursos a Internet : Els WebQuest i les caceres del tresor.

Farè principal esment en un dels recursos que podem trobar a Internet , les WebQuest, el
motiu principal d'aquesta explicació ve donat perquè sóc una de les integrants del grup que
va desenvolupar l'exposició oral envers aquet tema.
Les Webquest són activitats orientades cap a la investigació on la informació amb que
l'alumnat interactua prové de recursos d'Internet. Bernie Dodge va ser el creador d'aquestes.

Aquesta unitat didàctica està formada per diferents activitats, que es desenvolupen a l'aula através de l'ordinador i estan dirigides a tot el grup classe.


La base pedagògica de les WebQuest parteix de la ideologia plantejada per Kirl Patrick en elmetode de projectes.

Les parts d'una WebQuest són:

- La portada
- La introducció
- La tasca
- Procés
- Avaluació
- Conclusió
- Crèdits i referències
- Guia didàctica

Les finalitats de les WebQuest són:

Modernitzar les fiormes d'educar.
Garantir l'accés a informacions fiables i actualitzades.
Promoure l'aprenetatge cooperatiu.
Desenvolupar habilitats cognitives.
Potenciar la creativitat i la motivació dels alumnes.
Compartir coneixements pedagògics.

La metodologia pròpia de les Webquest és la següent:

A l'inici de cada sessió , el grup d'alumnes té a la seva disposició uns ítems d'avaluació ambels quals se'ls pretén motivar, alhora de responsabilitar-los dels seus propis aprenentatges.

Aquests ítems també serviran per aque el nen sàpiga què ha de fer i amb quin període de temps.

Gràcies a aquests, el nen pot realitzar la seva pròpia avaluació, tant del procés seguit com el resultat final obtingut.

La durada de cada WebQuest és de vàries sessions , tot depenent de la complexitat de l'activitat a realitzar.

Exemples de WebQuest , per a :

Primària
Secundària
Batxillerat