dimecres, 23 d’abril del 2008

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenetatge amb l'ordinador



Cal destacar que són diversos els autors que han fet propostes de categorització de l'ús de l'ordinador en els entorns educatius. Entre aquests autors, el més destacable és Charles Crook, el qual planteja quatre models d'ús i els formula en forma de metàfores. A través d'aquestes metàfores s'explica com els ordinadors poden ensenyar o com ens poden ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Aquests models serien:


La concepció es resumida a partir del següent esquema: iniciació (docent) - resposta (alumne) - avaluació (professor), és a dir:l'ordinador inicia, l'alumne respon i l'ordinador avalua; a continuació l'ordinador inicia un nou cicle.

Aquesta concepció parteix dels processos de descoberta

Permeten un aprenentatge per descoberta d'una forma molt acotada donat que, són sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous

L'ordinador segons aquesta concepció s'entèn com un amplificador de l'experiència d'escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.

(aquest és un breu esquema sobre el que hem dut a terme en la darreraq sessió, la informació ha estat extrecta del cloc oficial de NTAE, on podem trobar tot aquesta informació de manera més detallada)