dissabte, 22 de març del 2008

XTEC


L' activitat consisteix en visital l'espai Forums de la XTEC sobre Diversitat i NEE , explorar
els diversos fòrums i escollir-ne un. Seguidament fer una entrada al bloc per presentar el fòrum escollit. Caldrà fer una una explicació general del tipus d'intervencions que s'hi poden trobar, els recursos que ofereixen els participants, la utilitat que poden tenir...).





El forum escollit és el que ha realitzat jfonoll, autor de diverses entrades en aquesta pàgina i moderador d'aquesta.




He decicidit escollir aquest forum , perquè he trobat interessant el fet de poder conèixer nous programes que poden ser utilitzats com a recursos d'aprenetatge , tant per a infants amb necessitats educatives especials com també per a la resta de persones que no presenten aquestes.
Considero que com a futurs mestres tenim el deure de conèixer tot tipus de recursos pedagògis tant tecnògics com no, per poder educar d'una manera més òptima i adequada als nostres infants.


Selected ' veu consisteix en un programa resident. A l'executar-se queda minimitzat en la barra d'eines. Llegeix qualsevol text seleccionat pel ratolí (o amb el cursor del teclat) sense necessitat de fer clic . Actua d'una forma directa sobre qualsevol aplicació activa en l'entorn de Windows.


Aquest és un programa que permet llegir en veu alta el contingut de les pàgines visitades en Internet, llegir el contingut de documents, cartes, informacions, el correu, les converses “xat” ... d'una forma senzilla, ràpida i còmoda
Seleccionant a través del ratolí el programa pot convertir les diferents grafies en elements fonològics de manera continuada. Les veus queden insertadas en el menú del programa podent-se activar en tot moment qualsevol dels arxius de veu instal·lats en el Sistema operatiu.

És un recurs que permet satisfer les necessitats d'un vental molt ampli de persones(fet que prèviament desconeixia):
  • persones afectades de paràlisi cerebral amb fatiga visual de tipus muscular.
  • A usuaris amb afectación motórica severa (sense funcionament orgànic de l'aparell fónico).
  • A persones amb deficit cognitiu ja que el programa pot “llegir” el contingut d'un escrit que acompanya a una imatge.(persones analfabetes)
  • A persones que presenteu Deficit Atenció per Hipereactividad (DAH) ja que el sistema de lectura automatizado centra la seva atenció en la navegació.
  • Per a alumnes autistas ja que els facilita la navegació per Internet.
  • A persones amb deficiencies visuals.